FOTOGRAF

FOTOGRAF

30.07.2016 | PHOTO- textové články

Díky sociálním sítím, novým technologiím přenosu obrazu, též dostupnosti digitální techniky, užívání smartphonů se dostala poctivá kreativní fotografie do těžké pozice. Takový poctivý přístup a radost z fotografie jako takové nějak vymizel, dnes kdokoliv co vlastní jen telefon, tablet se pasuje do role fotografa, stáhne si některou s aplikací a jedním klikem má vymalováno pro rychlou hrr prezentaci – hlavně, že něco někam dal a u toho se podepsal. Ale když se tak zamyslím ono je to vlastně jedno pro fotografa jedince, kdo dělá fotografii s láskou a precizností, kdo si pohraje nějaký čas se scénou (ne sekundu cvak a šup na web), pak mazlení s postprocesem tak tyto věci přehlíží a jen s lehkým úsměvem na rtu jen potutle zakroutí hlavou a ví, že naopak jeho výsledná fotka, její vývoj vyvolá lepší pocit než ta rychlokvaška. To je ono, to se mi povedlo, to je ten hodnotný pocit. Čas strávený focením (u mně hovořím o portrétu a krajině) tedy výsledek musí na všech frontách přinést užitek, spokojenost a taktéž vzpomínka na fotografa co konečné výtvory vytvořil. Prostředí ve kterém fotím je velmi důležité, dle mého náhledu není třeba nějakých ateliérů, nákladného osvětlení a miliony doplňků, já preferuji přirozené světlo, případně odrazovou desku a nějaké trvalé osvětlení, pro mně plně dostačující pro kategorie které fotím– čím měně tím více. Nemusí pršet hlavně když kape. Průměrnost je nepřijatelná pro jedince, který chce uspět na válečném poli fotografie, proto by se každý měl odlišit stylem, ale není to úplně jednoduché, vytvoření osobitého stylu je dlouhodobá záležitost stejně jako vyhranění zaměření co vlastně chce fotograf tvořit, čím se prezentovat, do které kategorie se zařadit, to všechno se vyselektuje v hlavě u někoho dříve u někoho později a někteří do této fáze vůbec nedojdou. Výsledné povedené práce jsou pak vynikající reklama pro doporučení známým a následné další spolupráce, které budou tvořit další příběh v mozaice životních osudů nás lidí.

Fotograf kreativ nemá každopádně na růžích ustláno. 

zpět